روز پرچم ملی در روسیه

این مناسبت پس از کودتای اوت (از 18 تا 21 اوت 1991) ظاهر شد که نشان‌دهنده فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود. در 22 اوت، شورای عالی سوسیالیستی قطعنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن پرچم ملی کشور به سه رنگ تبدیل شد؛ متشکل از نوارهای افقی به ابعاد مساوی و به سه رنگ سفید، آبی و قرمز.

در سراسر روسیه: روز پرچم ملی جشن گرفته شد.

تاریخ پرچم روسیه به 350 سال قبل بازمی‌گردد اما روز پرچم در روسیه تاریخی طولانی ندارد. روز پرچم ملی در روسیه هر ساله 22 اوت جشن گرفته می‌شود.این مناسبت پس از کودتای اوت (از 18 تا 21 اوت 1991) ظاهر شد که نشان‌دهنده فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود. در 22 اوت، شورای عالی سوسیالیستی قطعنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن پرچم ملی کشور به سه رنگ تبدیل شد؛ متشکل از نوارهای افقی به ابعاد مساوی و به سه رنگ سفید، آبی و قرمز.

به مناسبت ترمیم پرچم تاریخی سه سال بعد، اولین رئیس جمهور روسیه بوریس یلتسین، 22 اوت را به عنوان جشن عمومی تعیین کرد. یلتسین در این فرمان خاطرنشان کرد که این تاریخ مهم به منظور آموزش نسل فعلی و آینده شهروندان روسیه برای احترام به نمادهای دولتی ضروری است.

پرچم روسیه در زمان حکومت بلشویک‌ها و پس از انقلاب 1917، به یک پرچم قرمز با کتیبه «جمهوری سوسیالیستی فدراتیو شوروی روسیه»تبدیل شد. با این حال بعد از آن در سال 1924، کتیبه برداشته شد و تصویری از یک داس و چکش طلایی به پرچم اضافه گشت و در بالای آنها - طرحی طلایی از یک ستاره پنج پر تا زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت.

در سال 1991 پرچم سفید-آبی-قرمز دوباره بر فراز روسیه برافراشته شد. دسامبر 2000، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور، قانونی در مورد پرچم دولتی فدراسیون روسیه امضا کرد که ترتیب رنگ‌ها، نسبت ابعاد بوم و قوانین استفاده را تعیین می‌کرد.

رنگ‌های پرچم روسیه به چه معناست؟

در زمان پیتر اول، سفید نماد آزادی بود، آبی حضرت مریم، قرمز - قدرت دولت روسیه.

رایج‌ترین تفسیر از پرچم روسیه:

سفید - خلوص، صلح

آبی - معنویت، ثبات

قرمز - قدرت و خون ریخته شده برای وطن

منبع:https://www.rbc.ru/life/news/64bf94109a79475de839de6f

کد خبر 20921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =